4 Doprava |
Hodnocení oblasti |
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez
kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Popis je uspokojivý. Pro budoucí hodnocení a případný přesun do vyšších katogeroií je nutné řešit datové zdroje, např. evidenci bezbariérovosti, mobiliář, cyklostojany, cykloklece. Zda by bylo také vhodné si stanovit cíl kam by městská část chtěla dospět. Poté sledovat trend. Podrobněji u jednotlivých podotázek. Bylo by potřeba dopracovat stručné shrnutí celé problematiky.
|
4.1.1 Jakým způsobem probíhá budování infrastruktury pro podporu environmentálně šetrných druhů (vyhrazené jízdní pruhy, přednost MHD na světelných křižovatkách, budování cyklostezek, chodníků, vyhrazených pruhů pro cyklisty, bezpečné trasy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace, dopravní značení cyklotras)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Městská hromadná doprava je v městském obvodu organizována
Statutárním městem Ostrava a obchodní společností Dopravní podnik Ostrava a.s.
Město přijalo strategii pro ekologizaci MHD a vytvoření nízkoemisní dopravy.
Obměňuje se vozový park za nový, preferuje se ekologičtější pohon na stlačený
zemní plyn. Byly zavedeny trolejbusy s baterií, které mohou jezdit i
mimo trolejbusovou síť, což je pro městský obvod z hlediska životního prostředí
podstatný přínos. Vyhrazené jízdní pruhy pro MHD a jejich přednost na
křižovatkách není vzhledem k dopravní obslužnosti a vytíženosti dopravních cest
městského obvodu prováděna. Budování cyklostezek je v kompetenci SMO. Jsou
vybudovány stezky, resp. cyklopruhy na vozovkách, na chodnících jako smíšené a podél řek jsou umístěny cyklostezky samostatné. Jejich
rozšiřování je v souladu s Koncepcí rozvoje dopravní infrastruktury.
Provádění oprav a rekonstrukce je chodníků jsou v
kompetenci městského obvodu. Při těchto stavebních pracích jsou řešeny
bezbarierové úpravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
|
-
Podíl nezjištěn.
Délka
chodníku je 100 km, rozsah prováděné bezbariérovosti probíhá při rekonstrukcích
a opravách, ale není monitorován.
-
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez
kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Jak jsem zmínil výše pro budoucí hodnocení by chtěl nastavit sběr dat pro vyhodnocování trendů (délka chodníků a jejich bezbariérovost, délka cyklostezek a cyklotras v městské části, atd.). Vím, že budování cyklostezek a cyklotras je v kompetenci města, nicméně městská část může iniciovat své potřeby.
|
4.1.2 Jsou realizovány aktivity k podpoře doprovodné infrastruktury (stojany na kola, uzamykatelné klece, mobiliář pro pěší, přístupnost veřejných prostorů, přístupnost pro hendikepované, atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Statutární město Ostrava
zavedlo službu bikesharingu. V současné době je v městském obvodu umístěno 26
stanovišť pro krátkodobé půjčování sdílených jízdních kol. Dochází k
rozšiřování městského mobiliáře – umísťují se lavičky, kolem řeky Ostravice se
vybudovaly odpočinkové zóny. Přístupy do veřejných budov úřadu je zajištěn i
pro hendikepované občany. Rovněž budovy základních škol mají zajištěn
bezbariérový přístup.
Stanoviště pro sdílená
kola jsou umístěna i u veřejných budov. Počet stanovišť v městském obvodu
je plně dostačující
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez kompletních dat nelze
provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V rámci budoucích aktivit by bylo vhodné stanovit počty stojanů, klecí u veřejných budov a tím stanovit i podíl jejich vybavenosti.
|
4.1.3 Jak je podporováno zvyšování komfortu MHD (nízkopodlažní vozidla, informační tabule, asistence při dopravě, informace pro nevidomé, dostupnost zastávek) a podpora multimodality v dopravě (vytvoření/zachování vazeb mezi jednotlivými druhy dopravy - terminály, přestupní uzly, B+R, ...), zejména s ohledem na dopravu do škol a do zaměstnání? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Zvyšování
komfortu MHD je v kompetenci Dopravního podniku Ostrava a.s. Je zaveden nový
informační systém včetně zavedení možnosti placení bezkontaktní platební
kartou. Jsou nasazována nízkopodlažní vozidla. I přes rozsáhlost městského
obvodu jsou zastávky MHD umístěny tak, že je v maximální možné míře zajištěna
jejich dostupnost. Důležitý pro zachování vazeb mezi jednotlivými druhy dopravy
je přestupní uzel Terminál Hranečník, ve kterém se potkávají všechny druhy MHD,
a rovněž je zde vybudováno záchytné parkoviště. V současné době se připravuje
PD na další vybudování záchytného parkoviště. Na tomto dopravním uzlu je také
umístěn stojan se sdílenými koly. Městský obvod spravuje 82 ks zděných
přístřešků na zastávkách MHD, které postupně vyměňuje za skleněné.
|
-
Podíl nezjištěn.
MHD v
Ostravě dlouhodobě zkvalitňuje přepravu cestujících nasazováním nízkopodlažních
spojů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez
kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Tato aktivita je primárně řešna městem a poskytovatel veřejné dopravy. Nicméně městská část je aktivní a spolupracuje na zajištění dostupnosti pro své občany.Opět jen doporučení do budoucnosti ohledně počtu nízkopodlažních spojů, informace pro nevidomé atd.
|
4.1.4 Jak je řešena doprava v klidu (pěší zóny, parkování, P&R, K&R, B&R)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Pěší
zóny se v městském obvodu nevyskytují. Vzhledem k problémům s nedostatkem
parkovacích míst, je snahou městského obvodu parkovací místa nově zřizovat, a
současně minimalizovat dopad na životní prostředí a pohodu bydlení. V
roce 2019 byla zřízeno 70 nových parkovacích míst v sídlišti Muglinov,
připravuje se umístění parkoviště pod estakádou Bazaly, což znamená navýšení o
225 míst v sídlišti Kamenec, rozšíření parkoviště v sídlišti Nová osada o 27
míst bude zahájeno v letních měsících 2020. parkování však nebude řešeno
systému P&R, K&R, B&R.
Vzhledem
k rozsáhlosti obvodu, jeho vnitřnímu uspořádání (8 samostatných částí)
měst. obv. neřeší parkovací systém ani sdílená vozidla. Záchytná parkoviště
řeší SMO, a to s ohledem na systém návaznosti na MHD dle svého plánu.
Měst. obv. řeší umístění nových parkovišť v rámci svých investičních akcí,
většinou při regeneraci dané oblasti. V měst. obv. se nachází 26 stanovišť
sdílených kol.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Při
plánování nejsou uvažovány komplexnější řešení jako P&R, K&R, B&R
ani případné vytvoření pěších zón.
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Předpokládám, že zde se vychází z koncepčních materiálů magistrátu k problematice dopravy v klidu. Osobně se domnívám, že městská část může jít nad rámec těchto materiálů a měla by řešit dopravu v klidu koncepčně. Nejde jen o nabídku parkovacích míst (těch bude vždy málo), ale o systemetické a koncepční řešení (koncept města krátkých cest, sdílená vozidla, budování P&R, K&R, B&R, pěších zon, obytných zon atd.)
|
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/ |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Zde by chtělo celkově popsat co je a co není schopna městská část ovlivnit. Zároveň stanovit cílové stavy co by jste chtěli dosáhnout.
|
4.2.1 Jak je realizována podpora zvýšení výkonů MHD (počet přepravených, počet přepravených / obyvatele)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Městská hromadná doprava je v městském obvodu
organizována Statutárním městem Ostrava a obchodní společností Dopravní podnik
Ostrava a.s. (DPO) Městský obvod neprovozuje žádné linky MHD. DPO spolu s
koordinátorem ODIS s.r.o. vyhodnocuje trasy linek MHD, jejich vytížení
přepravovanými osobami a následně trasy a četnost linek upravuje.
V současné
době je obslužnost MHD dostatečná. Případné jednotlivé požadavky na zvýšení
četnosti spojů čizřízení zastávek na stávající trase se řeší ve spolupráci s SMO
a DPO – nová zastávka u Bussiness Parku v Kunčičkách.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez
kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Toto je hlavně v kompetenci magistrátu a Dopravního podniku. I zde by však pro budoucnost bylo dobré mít nějaké data - počty linek, možná celkové počty přepravených osob. Bylo by dobré si určit cíl, zda je obslužnost dostatečná, či zda se dá zlepšovat, např. ve vztahu k seniorům - senior busy.
|
4.2.2 Jak jsou využívány ekonomické nástroje (mýtné, parkovné, zpoplatněné vjezdy)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ekonomické nástroje jako mýtné a zpoplatněné vjezdy nejsou zavedeny.
Městský obvod nespravuje žádné parkoviště, kde zavedeno parkovné, vyjma
zpoplatněných 18 parkovacích míst na parkovišti na nám. J. Gagarina (10,-
Kč/hod), kde stávající parkovací automat obsluhuje společnost Ostravské
komunikace a.s., a poplatek není příjmem městského obvodu. Vzhledem k uspořádání měst. obv. placené
zóny nejsou nutností. Rezidenční parkování se připravuje k zavedení od 1. 1.
2021 v sídlišti Kamenec a v oblasti Františkova.
|
-
Parkovné na náměstí J. Gagarina činí 10,- Kč/hod. Vyhrazené parkovací stání na veřejném parkovišti činí 100,- Kč/m2/měs.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Tyto nástroje
využívány nejsou.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Toto téma je v kompetenci magistrátu. Nicméně by měla proběhnout debata nad rezidentním parkováním a zavedením případných plazených zon, tak jak je to ve většině větších měst.
|
4.2.3 Jaké jsou využívány přístupy k integrovanému plánování dopravy a mobility? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Problematika je řešena
v rámci integrovaného plánu mobility Ostrava, odkaz: http://mobilita-ostrava.cz/
Městský
obvod při plánování svých aktivit postupuje v souladu s tímto dokumentem.
|
-
Je zpracován na úrovni města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ano Ostrava má svůj strategický dokumnet, přesto by městská část měla aktivně přistupovat k plánování a toto dokumetovat a popsat.
|
4.3 Nízkoemisní vozidla |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.3 Nízkoemisní vozidla
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pozitivní změny se dle zjištěných dat dějí pouze na úrovni města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve vztahu k MHD městská část opravdu nemůže nic moc ovlivnit. Nicméně otázka je mířena i k vozidlům městské části - úřadu a případně jím řízených organizací. Zde toto již ovlivnit může např. i podporou elektrokol, podporvat nákup EVV.
|
4.3.1 Jakou úlohu hrají environmentálně šetrné vozy v místní MHD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Významný přínos pro
zlepšení životního prostředí v Ostravě a současně úsporu nákladů na provoz
autobusů městské hromadné dopravy (MHD) představuje využití 105 nových
nízkopodlažních autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn, které nahradily
zhruba třetinu „dieselového“ vozového parku, s jehož náhradou za nízkoemisní
nebo bezemisní dopravní prostředky se počítá do konce roku 2020. S dodávkou
autobusů s pohonem na zemní plyn souvisí i zprovoznění nové velkokapacitní
plničky CNG. Svými parametry (výkon 3000 Nm3/hod., kapacita 24 autobusů/hod.),
patří k nejvýkonnějším ve střední Evropě.
Vozový park MHD
|
|
Tramvaje
|
Autobusy
|
Trolejbusy
|
E-busy
|
Celkem
|
Počet bez emisních
vozidel MHD
|
260
|
0
|
65
|
4
|
329
|
Počet nízkoemisních
vozidel MHD (CNG, Euro 6)
|
0
|
105
|
0
|
0
|
105
|
Počet nízkoemisních
vozidel MHD
( Euro 5)
|
0
|
90
|
0
|
0
|
90
|
Počet bezbariérových vozidel
|
113
|
248
|
58
|
4
|
423
|
Počet všech vozidel MHD
|
260
|
282
|
65
|
4
|
611
|
Do roku 2025
je plánováno na trasách MHD provozovat minimálně 60 % bezemisních vozidel (nyní
54 %) a minimálně 35 % nízkoemisních vozidel EURO 6 (nyní 17 %). Celkově tedy
95% bezemisních nebo nízkoemisních vozidel (nyní 71%).
Měst.
obv. nemá v kompetenci rozhodovat o obnově vozového parku DPO.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město investuje do obnovy
vozového parku, změny jsou činěny s ohledem na životní prostředí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Toto městská část neovlivní. Nicméně je potřeba toto evidovat a tlačit provozovatele k obnově.
|
4.3.2 Jaký je podíl takových vozů v majetku městské části nebo organizacích jí zřízených? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Městský obvod Slezská Ostrava nedisponuje
žádnými vozy MHD a v současné době disponuje 1
elektromobilem. Podporou elektrovozidel se měst. obvod v současné době
nezabývá.
|
-
Nelze zhodnotit, tato otázka se míjí s kompetencemi městských obvodů v Ostravě.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Nelze zhodnotit,
tato otázka se míjí s kompetencemi městských obvodů v Ostravě.
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve vztahu k MHD městská část opravdu nemůže nic moc ovlivnit. Nicméně
otázka je mířena i k vozidlům městské části - úřadu a případně jím
řízených organizací. Zde toto již ovlivnit může např. i podporou
elektrokol, podpora nákupu EVV.
|
4.3.3 Jaká je situace ohledně infrastruktury čerpacích stanic pro alternativní pohony (elektřina, CNG apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Čerpací stanice pro
alternativní pohony – CNG je umístěna na terminálu Hranečník, pro elektřinu
zatím taková stanice na území městského obvodu se nenachází.
V současné době
měst. obv. nezajišťuje podporu elektrovozidel a neplánuje výstavbu nabíjecích
stojanů pro elektrovozidla.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Tato otázka souvisí se strategií městské části, zda např. podpořit elektromobilutu kol nabíjecemí stojany u zajímavých míst.
|
4.3.4 Dochází ke zohlednění využívání environmentálně šetrných vozidel při výběrových řízeních na zajištění služeb pro městskou část? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V
současné době se v měst. obv. nachází 6 přechodů se SSZ (mimo přechody na
světelných křižovatkách). V rámci regenerace sídliště Kamenec bude
stávající přechod přes ul. Bohumínskou osazen SSZ.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Souvisí s tím zda při pořizování vozidel pro potřeby úřadu se tento aspekt zohledňuje.
|
4.4 Bezpečnost silničního provozu |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.4 Bezpečnost silničního provozu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Zde by bylo do budoucna potřeba kvatifikovat jednotlivé indikátory, zaměřit se na problémové oblasti a vše stručně shrnout do popisu.
|
4.4.1 Jaká jsou realizována zklidňující opatření na infrastruktuře (osvětlené a bezpečné přechody pro chodce, ostrůvky, zúžení komunikace)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na vybraných komunikacích se zvýšenou dopravou
jsou umístěny informativní měřiče rychlosti snímající a zobrazující naměřenou
rychlost. Jedná se o preventivní opatření, aby řidiči nepřekračovali maximálně
povolenou rychlost. Na vybraných komunikacích se zvýšeným pohybem chodců je
rychlost vozidel regulována zpomalovacími retardéry. Jedná se především o
klidové oblasti se zástavbou rodinných domů. Přechody, jež nesplňují dle
právních předpisů požadovanou šířku, jsou vybaveny ostrůvky. Stávající přechody
jsou nasvětlovány v souladu s platným generelem veřejného osvětlení, nově
plánovány přechody se již řeší včetně řádného nasvětlení.
V
současné době se v měst. obv. nachází 6 přechodů se SSZ (mimo přechody na
světelných křižovatkách). V rámci regenerace sídliště Kamenec bude
stávající přechod přes ul. Bohumínskou osazen SSZ.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez
kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Aktivity v této oblasti jsou realizovány. Nicméně pro budoucí hodnocení je potřeba podložit i čísly. Např. počet osvětených přechodů k celkovému počtu, identifikace nebezpečných míst na silnicích a jejich sanace, zklidňující opatření a jejich počet.
|
4.4.2 Jak je zajišťována prevence (besedy s Městskou policií, dopravní policií, dopravní hřiště, bezpečné cesty do škol, mimořádná školení řidičů – mimo profesní zkoušky)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na základních
školách je prevence zajišťována výchovnými poradci. Školy spolupracují s
oddělením prevence Městské policie Ostrava i Policie ČR formou pravidelných
besed zaměřených na dopravní výchovu. Díky úzké spolupráci s policejními
složkami jsou zajištěny bezpečné cesty do škol, návštěvy dopravního hřiště na
ul. Orebitské v Ostravě-Přívoze, proškolování žáků i rodičů a pedagogů ohledně
bezpečnosti, účast na „Dopravní soutěži mladých cyklistů“ (BESIP). Dopravní
prevence je také probírána v rámci výuky dle ŠVP na 1. stupni v předmětech
prvouka, vlastivěda a na 2. stupni v předmětu rodinná výchova.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Mimo výchovu na ZŠ je možno do budoucna zvážit besedy např. se seniory. V rámci všech akcí je potřeba sledovat počty. U žáků by toto neměl být problém např. počet proškolených / celkovému počtu žájů nanižším stupni, počet akcí během roku s jejich stručným popisem, atd.
|
4.4.3 Existuje pasport problémových míst na dopravní infrastruktuře? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Městský obvod
pasport problémových míst netvoří.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bez
kompletních dat nelze provést hodnocení.
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pasport problémových míst městská část neeviduje. Do budoucna by bylo dobré se touto problematikou zabývat.
|
4.5 Snižování vlivu dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.5 Snižování vlivu dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Opět by bylo dobré stručné shrnutí toho co je a případně toho co se připravuje.
|
4.5.1 Existuje plán dopravy a byl podroben vyhodnocení vlivů na životní prostředí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Existuje
integrovaný plán mobility města Ostravy, který byl podroben procesem EIA.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Zde by do budoucna nebylo špatné navázat na Akční plán a pokud jsou v městké části identifikovány problémy, tak na ně reagovat.
|
4.5.2 Vyhodnocuje městská část zatížení životního prostředí dopravou? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Měst.
obv. prochází několik velmi zatížených dopravních sítí (dálnic, měst. okruh,
silnice I. tř.) jejíchž vlastníci (ŘSD, MSK) si vyhodnocuje zátěž na ŽP a
navrhují opatření (protihlukové stěny, snížení rychlosti, změny povrchu
vozovky), se kterými pak seznamují městský obvod.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Zde by bylo vhodné se zamyslet zda není potřeba kampaňovitě, či senzorově měřit některé lokality a na základě měření navrhovat a přijímat opatření.
|
4.5.3 Jaká je časová představa o řešení dopravních problémů např. v revizi akčního plánu nebo strategie? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dopravní
problémy řeší SMO ve svých komisích a ve spolupráci s vlastníky dopravní
sítě a složkami policie.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Toto souvisí s vlastní iniciativou nad ráme Plánu udržitelné mobility. Je jen v kompetenci městké části zda tuto problematiku bude řešit intenzivněji a čeho chce případně dosáhnout.
|